Mokyklos steigimo etapas | Rekomenduojami etapo įgyvendinimo būdai | Laukiami rezultatai Pastabos |
I. Mokyklos VIZIJOS ir TIKSLŲ įvardijimas. | Lituanistinė mokykla užsienyje – švietimo įstaiga, kurioje siekiama: 1. Išmokyti gražiai, taisyklingai kalbėti, skaityti ir rašyti lietuviškai; 2. Supažindinti su Lietuvos kultūra, tradicijomis, istorija; 3. Puoselėti tautinę savimonę, patriotiškumo jausmus; 4. Įtraukti lietuvius į bendruomenės veiklą, sukurti sąlygas naujų bendruomenės lyderių paieškai; 5. Atstovauti Lietuvai užsienyje. | 1. Mokyklos veikla padės išsaugoti lietuvių kalbą; 2. Bus išsaugotos šeimos, šalies švenčių tradicijos, nepamiršti papročiai; 3. Mokykla taps lietuvių bendruomenės dalimi, taps ramsčiu organizuojant bendruomenės veiklą; |
II. Mokyklos VEIKLOS organizavimas. | Mokinius siūloma skirstyti: 1. Į grupes, atsižvelgiant į vaikų amžių, šeimos sudėtį, gebėjimus – žinias ir kt. 2. Į klases, akcentuojant mokinių amžių ir sugebėjimus. 3. Į grupes pagal pomėgius. | Apgalvota ir motyvuota mokinių diferenciacija būtina, siekiant optimalių Lituanistinės mokyklos uždavinių įgyvendinimo rezultatų. Mokyklos steigėjai turėtų atsižvelgti į savo mokinių sudėtį ir lanksčiai taikyti siūlomus diferenciacijos būdus. |
III. Mokyklos NUOSTATŲ kūrimas. | Mokyklos nuostatai turėtų apibrėžti: 1. Mokyklos struktūrą; 2. Mokyklos valdymą; 3. Lėšų šaltinius. | Šis dokumentas yra privalomas siekiant teisiškai įregistruoti švietimo įstaigą. |
IV. Mokyklos PATALPŲ paieška. | Galimos mokyklos patalpos: 1. Lietuviškose parapijose; 2. Valstybinės – gyvenamosios šalies; 3. Valstybinės – Lietuvos ambasada; 4. Kultūrinių nevisuomeninių organizacijų patalpos ir kt. | Mokyklos patalpų paieška bus daug sėkmingesnė, jei: 1. bus bendradarbiaujama su gyvenamosios šalies savivaldos organais; 2. bus kreiptasi į TMID, prašant tarpininkauti su gyvenamosios šalies savivaldos organais. |
V. Mokyklos LĖŠŲ paieška. | Galimi mokyklos lėšų šaltiniai: 1. Pinigai už mokslą; 2. Parama iš Lietuvos Vyriausybės; 3. Parama iš gyvenamosios šalies valdžios įstaigų; 4. Fondų lėšos; 5. Asmeninės – rėmėjų parama; 6. Organizacijos remiančios – finansuojančios įvairius projektus; 7. Aukos; 8. PLB parama; 9. Politinių partijų parama; 10. Verslo struktūrų parama. | – |
VI. Mokyklos PERSONALAS. | Lituanistinės mokyklos personalas: 1. Profesionalūs pedagogai; 2. Tėvai; 3. Studentai, atvykę studijuoti į užsienio šalį; 4. Svečiai – lektoriai; 5. Kunigai; 6. TMD siunčiami lektoriai. | – |
VII. Mokyklos mokymo PRIEMONĖS. | 1. Vadovėliai, pratybų sąsiuviniai; 2. Kompiuterinės programos; 3. Žurnalai, periodikos leidiniai vaikams; 4. Mokytojų kurtos mokomosios-vaizdinės priemonės; 5. Žemėlapiai, Lietuvos atributika ir kt. | Ieškant mokymo priemonių siūloma kreiptis į: 1. TMID; 2. Švietimo ir mokslo ministerija; 3. Knygynus; 4. Gyvenamąją aplinką; 5. Internete; 6. Galima pritaikyti ir gyvenamojo krašto mokyklų mokamąja medžiaga. |
VIII. Informacijos apie mokyklą SKLAIDA visuomenėje. | Informuoti apie mokyklos veiklą galėtų padėti: 1. ambasada; 2. laikraščiai; 3. skelbimai; 4. bažnyčia; 5. bendraujant perduodamos žinios; 6. mokyklos organizuojami vakarai, koncertai; 7. gyvenamosios šalies mokyklos. | Informacijos apie mokyklos veiklą sklaida būtina siekiant: 1. sukviesti daugiau lietuvių tautybės mokinių; 2. pateikti bendruomenei informaciją apie mokyklos organizuojamą veiklą; 3. burti lietuvius bendruomeninei veiklai ir kt. |